Transparentnost poslovanja je ena izmed vrednot, ki so najpomembnejše za dobro medsebojno sodelovanje upravnika in etažnih lastnikov. Slednjim ravno upravnikovo transparentno upravljanje stanovanj in zgradb zagotavlja, da razumejo, kaj se dogaja z njihovo nepremičnino.
Mnogi etažni lastniki ne vedo, da bi morali od svojega upravnika prejemati poročilo o upravnikovem delu, v katerem jih ta med drugim seznanja s stanjem njihove zgradbe, njegovim delom in porabljanjem financ iz rezervnega sklada.
Vsak upravnik mora v skladu z zakonom za vsako zgradbo, ki jo upravlja, pripraviti poročilo za preteklo koledarsko leto in v njem navesti štiri vrste zakonsko določenih opravil (lahko pa doda tudi druge podatke, za katere presodi, da bi jih bilo smiselno vključiti in posredovati etažnim lastnikom):
Organizacijsko-administrativna opravila: predstaviti mora podatke o stanju posameznih delov zgradbe in skupnih prostorov, pa tudi informacije o zbiranju, vodenju in obdelovanju osebnih podatkov, sprejetih sklepih in izvrševanju le-teh ter o morebitnem inšpekcijskem nadzorstvu.
Tehnično-strokovna opravila: poročati mora o sprejetju in izvajanju sprejetega načrta za vzdrževanje večstanovanjske zgradbe in izvajanju njenega obratovanja, poročati o izvajanju rednih in vzdrževalnih del ter o morebitnem izvajanju intervencijskih del.
Finančno-računovodska opravila: navesti mora obračun letnih stroškov upravljanja, stanje plačil in neplačanih obveznosti etažnih lastnikov, morebitno škodo v skupnih prostorih, ki jo krije zavarovalnica, stanje sredstev v rezervnem skladu in porabo le-teh.
Pravno-premoženjska opravila: poročati mora o treh najpomembnejših področjih, in sicer o izdanih dovoljenjih in soglasjih Geodetske uprave Republike Slovenije v geodetskih postopkih v zvezi z večstanovanjsko stavbo in zemljiščem, o posredovanju dokumentacije stanovanjski inšpekciji, upravnim organom, odvetnikom in sodiščem ter o zastopanju etažnih lastnikov v morebitnih upravnih in sodnih postopkih.
Vsi etažni lastniki bi morali imeti dostop do vseh informacij in računov, ki jih plačujejo v sklopu upravljanja stavbe, s tem pa tudi jasen vpogled v stanje števcev, originalne račune storitev zunanjih izvajalcev in razdelitev stroškov med stanovalci ter v pogodbe, ki jih je upravnik sklenil v imenu in za račun lastnikov. V praksi pa žal ni vedno tako, česar se marsikateri etažni lastnik bodisi zaradi pomanjkanja znanja bodisi zaradi pomanjkanja interesa ne zaveda.
Pri SPL-ju si prizadevamo za transparentno upravljanje stanovanj in zgradb, zato vsem našim strankam omogočamo brezplačen dostop do spletnega portala mojUPRAVNIK, ki omogoča:
pregledovanje originalnih računov za izvedena dela na vašem objektu,
dostop do vseh dokumentov, povezanih z vašo stavbo,
sporočanje stanja števcev za porabo vode in električne energije,
oddajo zahtevkov za spremembo števila stanovalcev,
prebiranje aktualnih in relevantnih obvestil,
neposredni kontakt z našimi sodelavci,
vpogled v stanje plačila razdelilnika (plačano, delno plačano, odprto) in znesek plačila,
dostop do razdelilnikov stroškov v elektronski obliki (PDF) in
vpogled v mesečno porabo toplote po delilnikih oziroma kalorimetrih v kurilni sezoni.